Domácí vyučování 3. ročník

43. týden

čtvrtek 22. 10. středa 21. 10. úterý 20. 10. pondělí 19. 10.

Pěkný den,

Doufám, že se všem včera podařilo pustit si anglické nahrávky. Rodičům jsem poslala také návod, takže kdo měl nějaké potíže, může si dnes zkusit znovu.

Úkoly na dnešní domácí výuku jsou:

 

ČESKÝ JAZYK – nauka o slově PS str.20/1 nahoře. Čti pozorně. Pod textem jsou úkoly. Pokud nebudeš vědět, můžeš si odpověď najít v textu.

On-line cvičení

 

PSANÍ – písanka str. 13, promysli si hádanku úplně dole a zkus přijít na odpověď. Nebo se někoho zeptej.

 

MATEMATIKA – geometrii budeme mít v pátek v Teamsech. Dnes rozcvička minutovky str. 11/22. Velký žlutý Matýsek str. 13 – zkouška správnosti. Stejně jako dnes jsme včera počítali zkoušku při sčítání a odčítání, můžeme ji provést také u násobení a dělení. Vždy postupujeme od konce a měníme znaménko na opačné. (Už to známe). Vypracuj cv. 2 a 4.

Na páteční výuku si, prosím, vyrobte „hlasovací“ kartičky – žlutý, červený, modrý a zelený obdélníček. Velikost bude stejná jako jsou kartičky se slovíčky do angličtiny. Kdo nemá barevné papíry, může si na bílé kartičky nakreslit doprostřed větší vybarvená kolečka.

 

ANGLIČTINA – v učebnici na str. 18 si projeď celou hru: čti si nahlas otázky, které říká Zak, odpovídej podle obrázků 1-10. (This is a … , nebo This is my… ).

Další příběh Pepa Pig

 

Mějte hezký čtvrtek!

Jana Heršálková ;-)

Hezký den

Dnes začínáme opět v Teamsech.

Na hodinu si připrav: pouzdro, matematické minutovky, malé sešity M1, M2, velký pracovní sešit Matýsek (žlutý). Pomůcky do prvouky a AJ si budeme chystat až po matematice.

 

Po vyučování a přestávce si ještě doplň:

ČESKÝ JAZYK – sloh – velký pracovní sešit Slohová výchova str. 11 – určitě víš, jaký je rozdíl mezi plyšovým a živým psem. Vypracuj obě cvičení.

 

Během dne si přečti další kapitulu z Dětí z Bullerbynu – od str. 29 – Je prima mít vlastní zvíře… Kapitola je delší, nemusíš ji přečíst najednou, rozděl si ji na části, pomalejší čtenáři mohou číst i zítra. Sleduj pozorně, o čem čteš.

 

Mějte pohodový den!

Jana Heršálková

Krásný den všem :-D, pohodlně se posaďte a začněte pracovat s chutí, ať vám to hezky ubývá.
ČESKÝ JAZYK – slova příbuzná: PS str.19. Kořeny ve cv. 1 a 4 označuj „ohrádkou“. Cvičení 3 je dobrovolné. Do sešitu ČJ
1 si dopiš ke včerejšímu zápisu ještě druhý rámeček z učebnice str. 26. Konec poučky = slova příbuzná si zvýrazni
nebo barevně podtrhni.
MATEMATIKA – procvič si slovní úlohy ve fialovém Matýskovi str. 35/1. Zápis máš předepsaný, výpočet = příklad. Do
dlouhého modrého okýnka zapiš odpověď celou větou. (velké písmeno na začátku, tečka na konci).
Trénuj násobení a dělení číslem 8. Z malého sešitu M1 si zopakuj nahlas řadu násobků čísla 8 – vzestupně i sestupně
3x. Ve středu budu zkoušet. V Minutovkách na str. 10 vypracuj cv. 19 a, b. Do sešitu M1 zapiš ke včerejšímu násobení
do druhé poloviny stránky příklady na dělení číslem 8.
ANGLIČTINA – my family: PS str. 9 nahoře a str. 11. Slova i věty si říkej nahlas. Kdo si nepouštěl prasátko Pepa nebo
interaktivní cvičení s medvídkem Samem, doplní si. Kdo si potřebuje procvičit, doporučuji totéž. Opakuj si také, jak se
slova píší!
PRVOUKA - do sešitu prvouka na novou stranu nadpis ZELENINA a zápis:
*zdravá je zejména syrová – vitamíny, vláknina, voda
*některé druhy zeleniny se používají jako koření: kmín, paprika
*podle toho, kterou její část jíme, rozlišujeme zeleninu:
Kořenovou -
Cibulovou -
Listovou -
Košťálovou -
Plodovou -
Ke každému druhu zeleniny zkus napsat alespoň 2 příklady. Můžeš použít učebnici.
Popros rodiče o nějaké letáky ze supermarketu. Pěkně vystríhej obrázky zeleniny a nalep je pod zápis.

Zdravím, dnes začínáme on-line vyučováním. Na první hodinu si připrav učebnici ČJ s čistou folii na str. 26, malý sešit ČJ 1 a pouzdro. Pak se teprve připoj přes kalendář ke schůzce. Prosí, vypni si hned mikrofon.

 

Angličtinu si nech až po „velké svačinkové přestávce“ nebo odpoledne.

 

ANGLIČTINA – téma My family - do sešitu AJ 1 na novou stranu nadpis MY FAMILY – pod to si postupně napiš slovíčka:

my /:maj:/ - moje

a family /:femily:/ - rodina

a mother = mum /:madr = mam:/ - maminka

a father = dad /:fadr = dad:/ - tatínek

a sister /:sistr:/ - sestra

a brother /:bradr:/ - bratr

Who is this/ Who´s this? /:hů is dys:/

Kdo je to?

This is my dad…. (Karel). /:dys iz maj…:/

Toto je můj/moje…

 

Vyzkoušej si cvičení s medvídkem Samem:

https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=English1_1/english1_1.mc&pageord=70

 

Sam pokládá otázku WHO´S THIS? (klikni si na otazníček, púoslechni si a zopakuj). Vezmi balónek (má ho Sam) a přetahuj ho jednotlivým členům rodiny, opakuj NAHLAS, NĚKOLIKRÁT.

https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=English1_1/english1_1.mc&pageord=139

Stejná otázka, přetáhni obrázek do správného stínu a pusť si otazníček – opakuj nahlas.

https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=English1_1/english1_1.mc&pageord=151

Pouštěj si otazníčky a opakuj, šipkou dole se posunuje k dalšímu obrázku.

 

V této interaktivní učebnici zvládnete od první strany do 14 všechna IC cvičení. Kromě těch, která už jsme dělali ve škole, si můžeš zahrát třeba i pexeso. Posunovat stránky můžeš vpravo rolováním kolečka, nebo dole na stránce pomocí šipek. Pokud si se cvičením nebudeš vědět rady, je nahoře tlačítko HELP, ve kterém najdeš českou nápovědu. Tlačítko BACK znamená zpět na stránku.


 


42. týden

pátek 16. 10. čtvrtek 15. 10. středa 14. 10.

Dobrý večer,

v pátek se v 9.00 uskuteční zkušební připojení přes MS Teams. Prosím, neklikejte na odkaz v kalendáři dříve, než 5 min před začátkem schůzky. Kalendář najdete vlevo ve svislé liště. Po otevření kalendáře se objeví v pátku schůzka nazvaná „zkouška spojení“ do které se připojíte. Uvidíme, jak nám to bude fungovat, řekneme si základní pravidla tak, aby se v pondělí mohly děti připojit bez Vaší pomoci. Idea :)

 

   Začni hned ráno s úsměvem a chutí.

1. Vypracuj si vždy jeden předmět, pak si udělej krátkou přestávku, např. 10 minut, napij se, uvolni se, protáhni se, pokračuj dalším předmětem.
2. Najdi si takový systém, který ti bude vyhovovat a při kterém uděláš co nejvíce práce a budeš přitom v pohodě.
3. Důležité je, aby tě učení bavilo.
4. Nezapomeň ale také chodit ven, jak jen je to možné. Mozek ti pak bude mnohem lépe vstřebávat informace a bude se ti lépe pracovat.

A teď do práce:

 

ČESKÝ JAZYK – citově zabarvená slova: v učebnici na str. 24 si přečti žlutý rámeček dole, vzpomeň si na nějaká lichotivá i hanlivá slova. Lichotivá jsou většinou zdrobněliny. Pak napiš do sešitu ČJ1 nadpis 5) SLOVA CITOVĚ ZABARVENÁ  a rámeček opiš. Slovo lichotivá a hanlivá si potrhni. V ČJ PS str. 17 vypracuj cvičení 1 a 2. V zadání na konci za otazník napiš, jestli jde o slova lichotivá nebo hanlivá.

Tady si můžeš procvičit slova opačná.

 

MATEMATIKA – rozcvička fialový Matýsek str. 32/2 ČTI POZORNĚ ZADÁNÍ!

Zopakuj si sčítání dvojciferných čísel – PS velký oranžový Matýsek str. 17/1,2,3,4 – pozor, při sčítání s jednotkami je musíš zapsat i do výsledku.

Kdo má chuť, může si vyzkoušet přiřazování hodin k digitálnímu času.

 

PRVOUKA – opakování ZELENINA str. 16. Popřemýšlej nad svým oblíbeným zeleninovým jídlem a do sešitu PRVOUKA napiš jeho stručný recept. Každou větu piš na nový řádek.  Např. RECEPT NA BRAMBORÁKY: Oloupat a nastrouhat brambory. Přidat sůl, vajíčko, majoránku. Na pánvi smažit placky dozlatova. Recept můžeš doplnit obrázkem. Po návratu do školy si recepty přečteme a možná si i připravíme nějakou dobrou zeleninovou svačinku J

 

Mějte krásný víkend!

Jana Heršálková

Dobrý den ve čtvrtek 15. 10. 2020

ČESKÝ JAZYK – slova mnohoznačná: projdi si v učebnice str. 24/1 ústně, do sešitu ČJ1 napiš nadpis 4) SLOVA MNOHOZNAČNÁ – opiš žlutý rámeček nahoře. Ze cv. 2 si vyber jeden obrázek, nakresli jej a napiš 2 věty s různým významem tohoto obrázku. Nezapomeň, věta začíná velkým písmenem a končí tečkou.

V ČJ PS vypracuj na str. 17 cv. 2 nahoře.

ČTENÍ – přečti si v čítance na str. 22 Ukolébavku, na str. 23 vypracuj cv. 4. obrázek je dobrovolný.

MATEMATIKA – zopakuj si sčítání a odčítání do 100 ve fialovém Matýskovi str. 33/1. Násobení a dělení na str. 31/2

Trénovat můžeš i na školákově ve 3.třídě v matematice:

https://skolakov.eu/matematika/3-trida/nasobeni-a-deleni/7/pejsek/nasobeni7priklad4.htm

https://skolakov.eu/matematika/3-trida/nasobeni-a-deleni/7/pejsek/deleni7priklad1.htm

https://skolakov.eu/matematika/3-trida/nasobeni-a-deleni/7/pocetni-trenazer/nasobeni-a-deleni/priklady.html

ANGLIČTINA – My family – zopakuj si podle učebnice str. 14 nahoře: This is my…. mum, dad, sister, brother – říkej vždy celou větu. V PS str. 9 nahoře doplň čísla k obrázkům. Do malého sešitu AJ1 napiš na novou stranu nadpis My family a pod to na nový řádek napiš větu: This is my mum.; pod to This is my dad. ; pod to This is my brother. (pokud máš bratra, doplň i jeho jméno) a pod to This is my sister. (kdo má sestru, opět doplní jméno).

Kdo má chuť, může se podívat na Pepa pig, nebo si pustit písničku k tématu.

https://www.youtube.com/watch?v=JnuPPhmKre8https://www.youtube.com/watch?v=JnuPPhmKre8

https://www.youtube.com/watch?v=zKcHRjjx0yI

https://www.youtube.com/watch?v=E2MPOr2g0zg

U všech úkolů si čti pozorně zadání. Když budeš pracovat s chutí, půjde to rychle :-)

Moc všechny zdravím!


 

ČJ – v úterý děti opakovaly slova nadřazená, podřazená a souřadná, napíší si do sešitu ČJ1 nadpis:

2) SLOVA NADŘAZENÁ, PODŘAZENÁ, SOUŘADNÁ a opíší si z učebnice str. 23 žlutý rámeček, vynechají řádek a bude

3) SLOVA SOUZNAČNÁ a rámeček ze str. 22 dole.

V ČJ PS str. 16/ cv. 1 a 2 nahoře zopakovat, co jsou slova souznačná (=synonyma)

ČTENÍ – Děti z Bullerbynu str.26 – Jak Olle dostal psa – cca 10 řádků nahlas, zbytek potichu. Převyprávět obsah.

MATEMATIKA – do sešitu M1 napsat dělení číslem 7, procvičit v Minutovkách str. 9/17b a cv. 18 a,b,c

Nepřihlášený