Domácí vyučování 4. ročník

43. týden

čtvrtek 22. 10. středa 21. 10. úterý 20. 10. pondělí 19. 10.
Vážení a milí rodiče,
posílám úkoly na čtvrtek 22. 10.
Děkuji za předání.
Mějte se pěkně
A. Strašková
 
Moji milí žáci,
jak se vám dnes daří? Doufám, že dobře. Posílám vám úkoly na čtvrtek. Ať vám to jde pěkně od ruky! 😉 Nezapomeň při práci používat hlavu👦, několikrát si přečti zadání, ať všemu porozumíš co nejvíce samostatně.
Přeji vám krásný den 😄
A. S. Tříďas
 
Český jazyk
video - opakování slova citově zabarvená (pouze si poslechni a tím zopakuj)
 
PS str. 11 vypracuj, co se ti podaří...
ČJ1 zapiš si (společně jsme dělali ve videokonferenci uč. str. 18, 19):
Předložky
- píšeme zvlášť, čteme dohromady se slovem
- mezi předložku a podst. jméno mohu vložit např. přídavné jméno (před domem - před krásným domem)
- píšeme d - před, od, nad, pod
 
Předpony
- jsou součástí slova - s kořenem dohromady 1 slovo
- odjet, nadjet, předjet, podjet - kořen -jet
- píšeme d - před-, od-, nad-, pod-
 
Matematika
zhlédni video (pokračování vysvětlení písemného dělení)
 
UČ. str. 23/3, 4, 6, 7
video o tom, co má v matematice při počítání přednost
 
Přírodověda
UČ. str. 12, 13 - přečíst
- zápis do velkého sešitu (viz příloha) - můžeš si vytisknout a nalepit (nezapomeň zastřihnout, ať papír nepřesahuje sešit), nebo přepsat ručně
- nakreslit obrázky (UČ. str. 12, 13 - viz zápis)
 
Čtení
Čítanka (růžová s obrázkem ducha, tlustá) - str. 46 báseň Most a Drozd - přečíst, zamyslet se nad otázkami 1, 2 pod textem
str. 46, 47, 48 - Pišťucha má problémy - přečíst (polovinu strany nahlas, dále tiché čtení)
Vážení a milí rodiče,
posílám úkoly pro Vaše děti.
Děkuji za předání a přeji pěkný večer.
A. Strašková
 
Moji milí žáci,
posílám vám úkoly na středu 21. 10. Dnes budeme volat po skupinách. Obě skupiny budou mít ČJ, M, popř. AJ.
V závěru přeposílám vlastivědu od paní učitelky Přikrylové.
Těším se na vás na online výuce! 😊
Z učiva se snažte zvládnout co nejvíce samostatně. Ale zbytečně se nestresujte. 😱Když vám něco nepůjde, nezoufejte😰. Kdo je na online výuce, může se zeptat, pokud něčemu nerozumí🤔 . Nebo mi může napsat e-mail. Ráda pomůžu.
Neseďte ale celý den pouze u 💻 a neklikejte stále 🖱nebo na ⌨.
Užívejte krásné počasí😎. Hlavně mějte dobrou náladu! 😁
 
Přeji krásný den!
A. S. Tříďas
 
Skupina 1: 10.00 až 10.55
Patří do ní tito žáci (čísla, která máte ve škole): 1, 2, 7, 8, 9, 12, 13, 16, 17
 
Skupina 2: 11.05 až 12.00
Patří do ní tito žáci (čísla, která máte ve škole): 3, 4, 5, 6, 10, 11, 14, 15, 18
 
Český jazyk
PS str. 10 - opakování - spisovná, nespisovná slova (co kdo zvládne) - vždy si pečlivě přečti zadání, podtrhni si barevně, co máš dělat, lépe se ti bude pracovat slova příbuzná - opakování: https://www.skolasnadhledem.cz/game/5864
 
Matematika
UČ. str. 20/27, 28, 29, 30, 31, 32 - do M2 (co kdo zvládne)
podívej se na video s novou látkou (písemné dělení), zatím se nemusíš učit, jen zhlédni video: https://www.youtube.com/watch?v=yzNEt1-St5w
 
Angličtina
PS. str. 9 - Numbers. (čísla) - vyplnit písemně
(nahrávky jsou také v Teams - soubory)
dobrovolné (doporučuji k procvičování, opakování):
videa - čísla do 20:
hry:
 
Vlastivěda 21. 10. a 23. 10. 2020 distanční výuka (4. ročník)
(od paní učitelky Přikrylové)
 
Opakování č. 2 - Velkomoravská říše (uč. str. 15)
Milí čtvrťáci, v příloze vám posílám zápis do sešitu. Kdo máte možnost, můžete si jej vytisknout, zápis vyplňte, vybarvěte si obrázek a nalepte do sešitu, papír si trochu zastřihněte (stačí okraje), ať se vám vejde na stránku sešitu. Pokud nemůžete tisknout, opište si zápis do sešitu. Obrázek si nakreslete vlastní, využijte učebnici str. 13.
V učebnici na straně 15 najdete otázky k opakování, přečtěte si je a zkuste na ně odpovídat. Pokud nebudete znát odpověď, vraťte se na strany 13-14, nebo se podívejte do svého doplněného zápisu.
Dobrovolný úkol: Zkus nakreslit na papír vybrané písmeno (nebo víc písmen) z hlaholice. Pokud umíš pracovat v počítačovém programu Malování, můžeš kreslit i v něm. Pokud to zvládneš, pošli mi svůj obrázek na email infozsochoz@seznam.cz, nebo mi ho ukážeš při návratu do školy.
 
Ať se vám daří co nejlépe, přeji krásné prázdniny a těším se na viděnou.
S pozdravem
paní učitelka Přikrylová
Vážení a milí rodiče,
píši úkoly na úterý 20. 10.
Děkuji za předání.
Mějte se pěkně
A. Strašková
 
Moji milí žáci,
jsem moc ráda, že jsem téměř všechny dnes viděla během společné videokonference. Jde vám to většině moc dobře, jen někteří by mohli dávat větší pozor. Od příště si vás rozdělím do dvou skupin, ale vše se včas dozvíte. Mnozí měli ke konci druhé hodiny již problém se soustředit, dvě skupiny by tuto potíž měly odstranit.😉
Přeji vám pěkné učení, většina by to měla zvládnout bez problémů sama.
Mějte se báječně a nezapomeňte chodit ven 😊(pokud můžete). Je krásné počasí, tak si to ještě užijte...😁
A. S. Tříďas
 
Český jazyk
- UČ. str. 18 zopakovat - pouze přečíst, prohlédnout obrázky nahoře (říci si rozdíl mezi předponou, předložkou)
- PS str. 9 - kdo co zvládne
Matematika
- UČ str. 22 - přečíst si o kolmých přímkách (rýsovali jsme společně do sešitu ještě ve škole) - vypracovat ústně
video k opakování:
Angličtina
- napsat do AJ1 slovíčka ze 3. lekce - až ke slovíčku twins (včetně) - z papíru, který jste dostávali ode mne ve škole (na začátku roku)
- opakovat 2. lekci slovíčka, sloveso být
- opakovat UČ. str 8, 9 (viz příloha 1, příloha 2) - všechny nahrávky jsou také v týmu 4. třída - soubory
- PS. str 8 - vypracovat písemně
Vážení a milí rodiče,
posílám úkoly na pondělí 19. 10.
Moc Vám děkuji za spolupráci.
A. Strašková
 
Moji milí žáci,
je pondělí 19. 10. Kdybychom byli ve škole, povídali bychom si o tom, jak jste se měli o víkendu. Určitě jste zažili něco zajímavého...
Tady jsou úkoly na dnešní den. Jste šikulky, jistě to dobře zvládnete. 👍
V 10.00 začíná videokonference, nezapomeňte se připojit. Nachystejte si vše potřebné dopředu, máte to napsané v Teams - kalendář.
Přeji všem krásný den, těším se na vás 😉
A. S. Tříďas
 
Český jazyk
PS str. 8 - opakování - slova protikladná (opozita = antonyma), souznačná (synonyma), vyplnit písemně
 
Matematika
UČ str. 20/21, 22, 23, 24, 25 do M2 - kdo co zvládne
 
Přírodověda
UČ str. 11, 12 přečíst k nadpisu fotosyntéza (včetně = i fotosyntéza)
PS 8/1 vypracovat - můžeš i s pomocí učebnice
 
Angličtina
- opakovat slovíčka UČ str. 7
- opakovat písničku UČ str.8 (nahrávka č. 8, 9 - soubory Teams)
PS str. 7 vypracovat písemně
video - slovíčka školní potřeby:
 
Čtení
- pokračovat ve čtení vlastní knihy

42. týden

pátek 16. 10. čtvrtek 15. 10. středa 14. 10.
Vážení a milí rodiče,
posílám úkoly na pátek 16. 10.
Přeji pěkný večer
A. Strašková
 
Moji milí žáci,
doufám, že se všichni máte dobře.😉
V pátek v 9.30 nás čeká zkouška Teams, je to vše napsané v naší skupině (naplánovaná videokonference).
Dala jsem vám tam také nahrané soubory angličtiny se zvukovými nahrávkami z 1. a 2. lekce, abyste si mohli lépe opakovat. Kliknete si na náš tým, nahoře kliknete na soubory a najdete si Chatterbox, příslušnou nahrávku - song, story...podle malého čísla v kolečku. Nahrála jsem Vám tam také úkoly na pátek.
Dále tam máte naplánované schůzky na pondělní online učení.
Nezapomeňte na každodenní čtení vlastní knihy. Polovinu strany čtěte vždy nahlas, dále pokračujte v tichém čtení.
Mějte se krásně, užijte si víkend😊
A. S. alias Tříďas
 
Český jazyk - sloh
PS Slohová výchova str. 10, 11 (charakteristika osoby), vyplnit podle zadaných úkolů, čtěte pozorně
 
Matematika
PS str. 7/1, 2, 3, 4, 5 - kdo co zvládne, čtěte pozorně, v zadání slovních úloh si podtrhávejte barevně, co znáte, ať se vám lépe pracuje 
 
Čtení
PS Pracovní čítanka (hnědá) str. 24, 25, 26 - přečíst
str. 26/1, 2 - odpovědět na otázky
Vážení a milí rodiče,
prosím o předání úkolů Vašim dětem.
Pokud by některé z dětí mělo již svůj e-mail a chtělo by posílat a vyzvedávat si úkoly samo, stačí, když mi napíšete, přidám adresu k příjemcům (úkoly by tedy chodily na e-mail Vám i Vašemu dítěti). Tuto možnost nabízím, neboť se v praxi mnohým osvědčila. Záleží na Vás a Vašich dětech.😉
Moc děkuji za spolupráci, vážím si toho.
Přeji pěkný večer
A. Strašková
 
Moji milí žáci,
posílám úkoly na další den, tedy na čtvrtek 15. 10., pěkně pracujte, jste šikulky👍. Zkuste co nejvíce úkolů splnit samostatně. Měli byste to bez potíží zvládnout.  Jen se ničeho nebojte, usmějte se na sebe do zrcadla a hned od rána se dejte do práce. S chutí do toho a půl je hotovo😉 A s další chutí máte hotovou celou přípravu do školy😁
Mějte se krásně, držím palce, ať jde vše jako po másle (ale pozor, abyste neuklouzli).
A. Strašková
 
1. Vypracuj si vždy jeden předmět, pak si udělej krátkou přestávku, např. 10 minut, napij se, uvolni se, protáhni se, pokračuj dalším předmětem.
2. Najdi si takový systém, který ti bude vyhovovat a při kterém uděláš co nejvíce práce a budeš přitom v pohodě.
3. Důležité je, aby tě učení bavilo.
4. Nezapomeň ale také chodit ven, jak jen je to možné. Mozek ti pak bude mnohem lépe vstřebávat informace a bude se ti lépe pracovat.
 
Český jazyk
PS str. 8 vypracovat písemně vše, co zvládneš
(pokud  neporozumíš hned zadání 🤔, nevzdávej se, přečti si klidně třikrát, podtrhni si v zadání důležitá slova, zvýrazni si nebo si zadání přečti nahlas - to také mnohdy pomáhá, aby se lépe rozumělo)
 
Matematika
PS str. 6 napsat a procvičit celou stranu včetně rýsování (vše, co zvládneš)
 
Přírodověda
UČ str. 9, 10 četli jsme společně ve škole, prohlédni si obrázky
do sešitu si napiš:
Houby:
- výživa - např. rozkladem odumřelých těl rostlin a živočichů nebo z kořenů rostlin
- rozmnožují se výtrusy
 
Pravidla sběru hub:
1. Sbíráme houby, které známe.
2. Kontrola dospělým člověkem.
3. Dáváme je do košíku.
4. Podhoubí necháme a zahrneme.
5. 🍄, které nesbíráme, neničíme.
toto si nepiš, jen si přečti:
(Mohou sloužit jako potrava 🐿🐗🐻🐌 nebo jako skrýš 🐛🐜🕷🐌)
videa k opakování, která mne zaujala:
 
Vlastivěda - posílá paní učitelka Přikrylová:

Vlastivěda 14. 10. a 16. 10. 2020 distanční výuka (4. ročník)

Velkomoravská říše
Uč. str. 13-14
Milí čtvrťáci, tuto kapitolu jste si už četli minulou hodinu, po jejím zvládnutí byste měli být schopni odpovědět na otázky na straně 14. Můžete si kapitolu znovu přečíst, nebo můžete využít následující odkazy na výuková videa a procvičování učiva. Nechám na vás, co ke svému učení využijete. 
Nabídka výukových videí: https://www.youtube.com/watch?v=N3DqW2bOkAQ

Vážení a milí rodiče,

posílám informace k distanční výuce. Zároveň přeposílám informace od pana ředitele a úkoly na 14. 10.. Postupně budu zasílat další zprávy, abyste se dozvěděli vše ve správný čas.

Předem Vám velmi děkuji za spolupráci, vážím si toho. Vím, že to není pro mnohé z Vás jednoduchá situace, ani pro mne to není jednoduché, ale společně to jistě dobře zvládneme. :-)

Přeji pěkný večer, hodně sil do dalších dní. A. Strašková

 

úkoly - středa 14. 10.

Český jazyk

  • uč. str. 17 přečíst, 17/2 ústně
  • třikrát pomalu přečíst žlutou tabulku, říci si, co je důležité (co bych si z toho měl/a zapsat, pamatovat)
  • zápis do ČJ1 (nezapomeň podtrhávat barevně, podle pravítka):
  • příbuzná slova

          - stejný kořen, souvisí významem (př. lov, lovec, výlov)

          - kořen - společná část, i samostatné slovo (lov)

          - předpona - před kořenem (/lov)

          - příponová část - za kořenem (lov/ec/ký)

          - slova nesouvisí významem - nejsou příbuzná (letuška - letní)

 

Matematika

PS str. 5/1, 2, 5, 6, 7- kdo zvládne, může udělat celou stranu, pokud nerozumíš, přečti si znovu, pracuj co nejvíce samostatně

- ve slovních úlohách barevně podtrhni, co znáš, ať se ti lépe pracuje

- opakování - video Matýskova matematika (geometrie - kolmice):

https://www.youtube.com/watch?v=7bhpujrieh0

opakování - jednotky délky:

https://www.youtube.com/watch?v=9YkbnGH1EnE&list=PLlQgBpv1udkITChIKR-d71QlXrPchZx4u&index=54

https://www.youtube.com/watch?v=T7i57l_xZTY&list=PLlQgBpv1udkITChIKR-d71QlXrPchZx4u&index=55

 

Angličtina

- opakovat 1. a 2. lekci, učit se sloveso být (napsané v AJ 1, v pouzdře je kartička)

videa:

https://www.youtube.com/watch?v=Fe9bnYRzFvk

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

https://www.youtube.com/watch?v=8ZjpI6fgYSY

https://www.youtube.com/watch?v=HGeuA4iJ8vI

Nepřihlášený