úkolovník 23. 3.

23.03.2020 11:58

Dobrý večer, začíná nám další týden výuky na dálku.

PRVOUKA - v sobotu začalo jaro, takže si s dětmi povídejte podle přiložených pracovních listů - nemusíte je tisknou, je to jen návod, co všechno si říci. Jak se oblékáme, a že se rodí mláďata ví všichni. Co to znamená rovnodennost, jak to je se dny a nocemi, co se seje a co se sází... K prvnímu jarnímu dnu mám ve zvyku pouštět dětem Vivaldiho Jaro (Čtvero ročních období), můžete si pro srovnání pusti i zimu. Zkuste si s dětmi povídat o tom, co je v hudbě slyšet, co si autor mohl představovat, co ho inspirovalo. Je to krásná poslechovka, tak si to užijte společně.
Do školy se podle Prymuly vrátíme nejdříve na přelomu května a června, takže vás poprosím, pošlete mi do konce týdne vyfocený rodokmen, udělám prezentaci a rozešlu k nakouknutí.

ČJ - pokračujeme slabikami bě-pě-vě-mě. V učebnici na str. 85 je opět tabulka. Důležité je, že slyšíme 3 hlásky, ale píšeme jen dvě. U bě-pě-vě slyšíme navíc j, u mě slyšíme také n. Je to pěkně naznačeno graficky - opakování pro děti: samohláska je kolečko (AEIOUY), souhláska křížek. Obě tabulky včetně garfického zápisu přepsat do sešitu ČJ 2 s nadpisem "Skupiny BĚ-PĚ-VĚ-MĚ". Procvičit ústně na cv. 3, pod cvičením je nabídka slov, tu si přečtěte jako první.

MAT - PS 36/trojúhelník nahoře: dopočítávání na rozcvičení. Potom minutovky str. 2/4. Pozor, ve cvičení jsou v některých příkladech prohoeny sčítance. Je nutné dětem připomenout, že záměnou sčítanců se výsledek nemění! 25+7 je stejné jako 7+25. Je tam prostor na rozklad, koho by to mátlo, nemusí si rozklad dělat.

I když se snažím, aby úkoly pro děti byly aspoň trochu pestré, vím, že je to ve finále o tom, jak kdo dokáže děti namotivovat a udělat si čas s nimi pracovat. Úkolů rozhodně není tolik, co bychom stihli ve škole, to doma nikdo zařídit nedokážeme. Chybí interakce s ostatními dětmi, hry, manipulace, zkrátka ta "zábava". Sama mám doma 2 syny a nejtěžší je, donutit je, aby si k tomu vůbec sedli... Každé ráno sleduji jedním okem na ČT2 Učí telku 2.-4. ročník. Není možné, aby se trefili přímo do naší výuky, ale jsou velmi inspirativní zejména pro rodiče. Mnozí nezažili, jiní zapomněli, jak se ve škole dá s dětmi hravou formou rozvíjet myšlení, úsudek, zkoušet si vše v praxi... Po čtvrtém ročníku následuje kreslená Kájova matematika - vtipná a velmi hezky vysvětlovaná, mohla by se líbit i tatínkům :) .Doporučuji, mohlo by to pomoct.

Zdravím :)
Jana Heršálková